Złota Rączka dla Seniorów

Złota Rączka dla Seniorów

Złota Rączka dla Seniorów


Uprzejmie informujemy naszych Seniorów o kolejnej edycji projektu Złota rączka dla Seniora.

Z projektu mogą bezpłatnie korzystać mieszkańcy miasta Poznania, którzy są podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania oraz: mają co najmniej 65 lat, są osobami zamieszkującymi samotnie, są długotrwale chore i/lub niepełnosprawne, dysponują niskimi dochodami.  

 Zgłoszenie/odwołanie usługi odbywa się za pośrednictwem miejskiego call center POZnań Kontakt, nr tel.  61  646 33 44.

Poniżej prezentujemy

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PROJEKTU ZŁOTA RĄCZKA DLA SENIORA - edycja 2023

1. Z projektu mogą bezpłatnie korzystać wyłącznie mieszkańcy miasta Poznania, płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania, którzy ukończyli 65 rok życia, osoby samotne, o niskich dochodach, przewlekle chore i/lub niepełnosprawne.

2. Zgłoszenie usług odbywają się za pośrednictwem miejskiego call center POZnań Kontakt, tel nr 61 646 33 44.

3. Zgłoszenie usługi może dokonać zarówno sam beneficjent, jak i w jego imieniu rodzina, przychodnia, instytucja lub osoba trzecia.

4. W ramach projektu wykonywane są drobne bezpłatne usługi naprawcze, techniczne w domu seniora, obejmujące m.in.:

a) naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy oraz specjalistycznych uprawnień,

b) naprawy nie wymagające dużych nakładów finansowych na zakup materiałów ,

c) naprawy, które nie są świadczone w ramach innych umów np. ze wspólnotą mieszkaniową, administracją, itd.,

d) naprawy nie wymagające natychmiastowej interwencji,

e)  naprawy, których czas nie przekracza 1 godziny.

5. Najbardziej popularne usługi, których nie wykonujemy w ramach projektu :

a) usługi związanych z gazem

b) składanie mebli

c) malowanie dużych powierzchni

d) kładzenie lub wymiana – linoleum, paneli, parkietu, kafelek, boazerii

e) gipsowanie

f) prace budowlane

g) naprawa rozdzielni elektrycznych (skrzynek z bezpiecznikami)

h) wymiana instalacji wodnej – rur klejonych, zgrzewanych lub będących w ścianie

i) wymiana kabli elektrycznych będących w ścianie

j) naprawa sprzętów elektrycznych/elektronicznych (tv, pralki, lodówki, zmywarki, mikrofalówki itd.) – nie dotyczy wymiany jakiś drobiazgów typu uszczelka, urwana rączka – pod warunkiem że zostały wcześniej zakupione przez seniora

k) wszystkiego co wiąże się z ryzykiem zniszczenia ścian lub mebli (np. wyrywanie zlewów przyklejonych na silikon do ściany lub szafki, cieknące odpływy wanny lub prysznica w pełnej zabudowie)

l) wymiana silikonu w wannie lub zlewie

5. Najbardziej popularne usługi, które wykonujemy :

a) naprawa, wymiana, uszczelnienie - kranów, wężyków, głowic, perlatorów, wylewek

b) czyszczenie, wymiana, uszczelnienie - syfonów

c) naprawa, wymiana – spłuczek, zaworów, wężyków w toalecie

d) naprawa, nasmarowanie, wymiana - zawiasów lub zamków w szafach

e) naprawa, wymiana – zamków, klamek, zasuwek w drzwiach

f) uszczelnienie - okien, drzwi

g) przykręcenie, wymiana, naprawa – gniazdek, włączników świateł

h) naprawa, wymiana – prowadnic, uchwytów szuflad

i) wiercenie w betonie (w granicach możliwości) – wieszanie obrazków, karniszy

j) naprawa, wieszanie, wymiana żarówek - w lampach

k) wymiana deski sedesowej, przykręcenie muszli klozetowej do podłogi

l) zakładanie, naprawa rolet okiennych (nie dotyczy rolet metalowych lub antywłamaniowych)

m) wymiana słuchawek, węży prysznicowych

n) wymiana zamków w skrzynkach na listy

o) wymiana wtyczek, włączników w kablach od lamp

p) podłączanie (NIE NAPRAWA) pralki

6. Ostateczną decyzję dotyczącą zakwalifikowania beneficjentów do projektu podejmuje koordynator usług, a ostateczną decyzję dotyczącą wykonania usługi podejmie pracownik techniczny, po weryfikacji zgłoszenia już na miejscu.

7. W celu usunięcia usterki możliwa jest więcej niż jedna wizyta pracownika technicznego. Pierwsza to wstępne oględziny (czy usterka jest możliwa do usunięcia w ramach projektu, wycena niezbędnych materiałów do naprawy, po zakupie niezbędnych materiałów przez seniora , druga wizyta- usunięcie usterki.

8. W sytuacji braku możliwości naprawy organizator zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi.

9. Każdy senior może zgłosić max. 2 zgłoszenia , w ramach których zastaną wykonane maksymalnie łącznie 4 usługi łącznie .

10. Przewidywany termin realizacji usługi w domu seniora zależy od aktualnej ilości zgłoszonych usług.

11. Każdy senior potwierdza wykonanie usługi na oświadczeniu przekazanym przez pracownika technicznego.

12. Osoby, które zostały umówione na usługę, a nie było ich w domu i nie przedstawią ważnego usprawiedliwienia nieobecności  nie będą umawiane po raz drugi ( z wyjątkiem nieobecności z ważnych, usprawiedliwionych przyczyn).

Informacje kontaktowe

DOM KULTURY „STOKROTKA”

ul. Cyniowa 11
60-175 Poznań

Tel./fax 61 867 19 19

Dostępność cyfrowa

Staramy się aby strona spełniała wymagania ustawy o dostępności cyfrowej stron i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jeśli znajdziesz jakieś uchybienia powiadom nas o tym.

tel: 61 867 19 19
e-mail:dkstokrotka@tlen.pl

Zamknij menu
Wróć na początek strony