Złota Rączka dla Seniorów
Uprzejmie informujemy naszych Seniorów o kolejnej edycji projektu Złota rączka dla Seniora.
Z projektu mogą bezpłatnie korzystać mieszkańcy miasta Poznania, którzy są podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania oraz: mają co najmniej 65 lat, są osobami zamieszkującymi samotnie, są długotrwale chore i/lub niepełnosprawne, dysponują niskimi dochodami.
Zgłoszenie/odwołanie usługi odbywa się za pośrednictwem miejskiego call center POZnań Kontakt, nr tel. 61 646 33 44.
Poniżej prezentujemy
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PROJEKTU ZŁOTA RĄCZKA DLA SENIORA - edycja 2023
1. Z projektu mogą bezpłatnie korzystać wyłącznie mieszkańcy miasta Poznania, płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania, którzy ukończyli 65 rok życia, osoby samotne, o niskich dochodach, przewlekle chore i/lub niepełnosprawne.
2. Zgłoszenie usług odbywają się za pośrednictwem miejskiego call center POZnań Kontakt, tel nr 61 646 33 44.
3. Zgłoszenie usługi może dokonać zarówno sam beneficjent, jak i w jego imieniu rodzina, przychodnia, instytucja lub osoba trzecia.
4. W ramach projektu wykonywane są drobne bezpłatne usługi naprawcze, techniczne w domu seniora, obejmujące m.in.:
a) naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy oraz specjalistycznych uprawnień,
b) naprawy nie wymagające dużych nakładów finansowych na zakup materiałów ,
c) naprawy, które nie są świadczone w ramach innych umów np. ze wspólnotą mieszkaniową, administracją, itd.,
d) naprawy nie wymagające natychmiastowej interwencji,
e) naprawy, których czas nie przekracza 1 godziny.
5. Najbardziej popularne usługi, których nie wykonujemy w ramach projektu :
a) usługi związanych z gazem
b) składanie mebli
c) malowanie dużych powierzchni
d) kładzenie lub wymiana – linoleum, paneli, parkietu, kafelek, boazerii
e) gipsowanie
f) prace budowlane
g) naprawa rozdzielni elektrycznych (skrzynek z bezpiecznikami)
h) wymiana instalacji wodnej – rur klejonych, zgrzewanych lub będących w ścianie
i) wymiana kabli elektrycznych będących w ścianie
j) naprawa sprzętów elektrycznych/elektronicznych (tv, pralki, lodówki, zmywarki, mikrofalówki itd.) – nie dotyczy wymiany jakiś drobiazgów typu uszczelka, urwana rączka – pod warunkiem że zostały wcześniej zakupione przez seniora
k) wszystkiego co wiąże się z ryzykiem zniszczenia ścian lub mebli (np. wyrywanie zlewów przyklejonych na silikon do ściany lub szafki, cieknące odpływy wanny lub prysznica w pełnej zabudowie)
l) wymiana silikonu w wannie lub zlewie
5. Najbardziej popularne usługi, które wykonujemy :
a) naprawa, wymiana, uszczelnienie - kranów, wężyków, głowic, perlatorów, wylewek
b) czyszczenie, wymiana, uszczelnienie - syfonów
c) naprawa, wymiana – spłuczek, zaworów, wężyków w toalecie
d) naprawa, nasmarowanie, wymiana - zawiasów lub zamków w szafach
e) naprawa, wymiana – zamków, klamek, zasuwek w drzwiach
f) uszczelnienie - okien, drzwi
g) przykręcenie, wymiana, naprawa – gniazdek, włączników świateł
h) naprawa, wymiana – prowadnic, uchwytów szuflad
i) wiercenie w betonie (w granicach możliwości) – wieszanie obrazków, karniszy
j) naprawa, wieszanie, wymiana żarówek - w lampach
k) wymiana deski sedesowej, przykręcenie muszli klozetowej do podłogi
l) zakładanie, naprawa rolet okiennych (nie dotyczy rolet metalowych lub antywłamaniowych)
m) wymiana słuchawek, węży prysznicowych
n) wymiana zamków w skrzynkach na listy
o) wymiana wtyczek, włączników w kablach od lamp
p) podłączanie (NIE NAPRAWA) pralki
6. Ostateczną decyzję dotyczącą zakwalifikowania beneficjentów do projektu podejmuje koordynator usług, a ostateczną decyzję dotyczącą wykonania usługi podejmie pracownik techniczny, po weryfikacji zgłoszenia już na miejscu.
7. W celu usunięcia usterki możliwa jest więcej niż jedna wizyta pracownika technicznego. Pierwsza to wstępne oględziny (czy usterka jest możliwa do usunięcia w ramach projektu, wycena niezbędnych materiałów do naprawy, po zakupie niezbędnych materiałów przez seniora , druga wizyta- usunięcie usterki.
8. W sytuacji braku możliwości naprawy organizator zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi.
9. Każdy senior może zgłosić max. 2 zgłoszenia , w ramach których zastaną wykonane maksymalnie łącznie 4 usługi łącznie .
10. Przewidywany termin realizacji usługi w domu seniora zależy od aktualnej ilości zgłoszonych usług.
11. Każdy senior potwierdza wykonanie usługi na oświadczeniu przekazanym przez pracownika technicznego.
12. Osoby, które zostały umówione na usługę, a nie było ich w domu i nie przedstawią ważnego usprawiedliwienia nieobecności nie będą umawiane po raz drugi ( z wyjątkiem nieobecności z ważnych, usprawiedliwionych przyczyn).