- CELE REALIZOWANE W RAMACH ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH WARSZATÓW TEATRALNYCH:
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej oraz zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej,
- poznawanie samego siebie, radzenia sobie z własnymi emocjami,
- odkrywanie świata, motywacji do życia i działania,
- rozwijanie wiary w siebie,
- stymulowanie rozwoju, inspirowanie twórczych działań dzieci,
- budowanie pozytywnych relacji i postaw,
- zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi,
- poznawanie swoich mocnych i słabych stron, rozwijanie własnych możliwości,
- przygotowanie dziecka do uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa,
- rozwijanie koncentracji i wyobraźni,
- odwołanie się do indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych,
- wdrażanie do samodzielności,
- pobudzanie do aktywności twórczej, rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej,
- rozwijanie odpowiedzialności za własne działanie,
- współdziałanie w grupie,
- doskonalenie mimiki, ekspresji i plastyki ciała,
- poznanie podstawowych zagadnień związanych z teatrem, zainteresowanie teatrem
- rozwijanie uzdolnień twórczych,
- poznanie specyfiki pracy aktora,
- poznanie procesu twórczego nad spektaklem,
- kultywowanie tradycji regionalnych,
- kształtowanie zamiłowanie do literatury, uwrażliwianie na piękno słowa mówionego,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem literackim,
- wzbogacanie słownictwa dzieci, z dbałością o poprawność gramatyczną,
- rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym,
- nabywanie doświadczeń w sposób werbalny i niewerbalny,
- kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań wobec napotykanych trudności,
- zachęcanie do udziału w zabawach teatralnych inspirowanych czytanym lub opowiadanym tekstem, scenkami z życia lub wymyślonymi przez dzieci,
- doskonalenie pamięci potrzebnej do opanowania tekstów ról w przygotowanych przedstawieniach,
- udział w grach i zabawach parateatralnych wyzwalających aktywność ruchową i pantomimiczną dzieci,
- wyrabianie odwagi i śmiałości,
- rozwijanie poczucia własnej wartości,
- kształcenie kompetencji społecznych – kluczowych
- kształtowanie postaw aktywnego spędzania czasu i nawiązywania serdecznych i kulturalnych kontaktów rówieśniczych,
- oswajanie ze sceną : odpowiednie zwrócenie do publiczności, dykcja, siła głosu.